Strona 9 z 11

Re: Obecny most kolejowy

: 7 wrz 2013, o 10:36
autor: Cez
Wow!

Zdjęcia nr 1 kompletnie nie rozumiem - te łukowe przęsła i jakaś odchodząca od nich kładka? O co chodzi? :O Ktory to był rok, czy sa jakies daty przy tych fotkach? Takie dwa połozone obok siebie przesła łukowe były dopiero od... 1971 roku - tak wynika z moich informacji.

Poza tym czy to aby na pewno Tczew? Podobne przesła były w Opaleniu ( http://kaczorek.easyisp.pl/pisz/fort/images/opa015.gif" onclick="window.open(this.href);return false; ), potem w Toruniu. Uklad ten nie zgadza mi sie. Jesli patrzymy w kierunku Lisewa i za łukowymi przesłami widac te z 1912 - brakuje jednak mostu drogowego po prawej. Jesli patrzymy w kierunku Tczewa - to takiego układu z tej strony nie było na 10000%.

Zdjęcie nr 2 - myslalem, ze to czesc kolejowa z 1912 roku, ale tez sie ten kształt nie zgadza. Obawiam sie, ze zdjecie nr 1 i 2 nie dotyczą Tczewa.

Zdjęcie nr 3 było chyba wykonane z przęsła drogowego nr 5 - widac tutaj ESTB nr 5 na kolejowym, nastepnie małe przesło nr 6 z 1940 roku, za nim powinno byc takie drugie... a nastepnie czesc z 1912 roku. Ten kawałek z 1940 roku jest nowiutki - w tym miejscu było ułamanie i oto widzimy jak jest zastępowane wsuwaną replika. Tego dorobienia dokonano około 57-58 roku. ESTB było zamontowane w północnym torze mostu. Za wstawianą repliką przęsła z 1940 widać chyba prześwitującą 30-metrową kładke, która była w tym miejscu. Wkrótce wiecej napisze o tym.

Re: Obecny most kolejowy

: 7 wrz 2013, o 13:47
autor: Cez
Przejrzalem kolekcje zdjec mostow pana Zaczynskiego i trafilem na jeszcze jedno foto, ktorego chyba wczesniej tu nie bylo:

http://mbptczew.webd.pl/max.php?q=5347& ... most&l=766" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale... takiej konstrukcji z tego co kojarze nigdy na zadnym z naszych mostow nie bylo... Chyba po prostu wdarły sie do galerii bledy (zresztą sa podane błedne daty) i te niektore zdjecia nie przedstawiaja Mostów Tczewskich.

Ponadto porownalem poczatek przesła tego:

Obrazek

z tymi zdjeciami (przesło nr 1 kolejowe):

http://mbptczew.webd.pl/max.php?q=5942& ... most&l=766" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mbptczew.webd.pl/max.php?q=5943& ... most&l=766" onclick="window.open(this.href);return false;

Wydaje mi sie, ze to inne konstrukcje...

Re: Obecny most kolejowy

: 7 wrz 2013, o 16:18
autor: LukaszB
Zdjęcia się ewidentnie pomieszały. Wracając do fotki nr. 3 to panowie stoją na prześle nr 6 mostu drogowego. Szkoda, że nasuwana replika zasłania przestrzeń do części z 1912 roku, a drewniane podpory nie przysłaniają filar pomiędzy dwoma "czterdziestkami"

Re: Obecny most kolejowy

: 7 wrz 2013, o 17:19
autor: Cez
LukaszB pisze:panowie stoją na prześle nr 6 mostu drogowego.
Tak, dzis to przeslo nr 6, ja pisalem o 5 majac na mysli ówczesną numeracje, moj bład ;)

Re: Obecny most kolejowy

: 1 lis 2013, o 11:45
autor: Cez
http://nasztczew.pl/aktualnosci-tczew/3 ... zewie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Chciałbym zaprezentowac moj artykuł o historii mostu kolejowego w Tczewie, w ktorym opisuje odkrycia, ktorych dokonalismy w ciagu ostatnich miesiecy. Artykuł ten ukazał sie w najnowszym Kurierze Tczewskim. Nieco inny tekst, takze mojego autorstwa, ukazał sie w najnowszej Gazecie Tczewskiej. Oba teksty zostały opublikowane z okazji "urodzin" mostu kolejowego, ktore wypadły 28 października. Zapraszam do lektury ;)

Re: Obecny most kolejowy

: 7 lis 2013, o 22:18
autor: LukaszB
Cez pisze:Z kolei poniższy rysunek pochodzi z ksiązki pod redakcją Affelta "Zabytkowy most tczewski. Konteksty". Pojawia sie w rozdziale profesora Cywińskiego. Rysunek przedstawia obecne przesła łukowe na moscie kolejowym, które zaprojektował w 1958 roku Konrad Liśkiewicz
Image3.JPG
Wg. profesora Cywińskiego przęsła zaprojektowane przez inż. Konrada Liśkiewicza (1911–1971) jako kratownice ze stali St 52, o parabolicznym niezbieżnym pasie górnym i rozpiętości 128,60 m; są to pierwsze konstrukcje stalowe o tak dużej rozpiętości zaprojektowane i wykonane w Polsce, co jest ważnym przyczynkiem do dziejów krajowego mostownictwa.

Re: Obecny most kolejowy

: 4 mar 2014, o 21:32
autor: LukaszB
Chyba mamy do czynienia z unikalnym zdjęciem przedstawiającym stawianie pierwszego przęsła mostu kolejowego !! Zdjęcie ze zbiorów Mirka_tcz :hi

Re: Obecny most kolejowy

: 14 maja 2014, o 23:29
autor: Jadzia
Nie rozwieję Waszych wątpliwości :lol: Dodam tylko notkę prasową, która jest uwieńczeniem prowadzonych prac na moście kolejowym.
Otóż, podczas uroczystości zorganizowanej "w Sali Herbowej Prezydium WRN w Gdańsku" przyznano nagrody "za wybitne osiągnięcia techniczne w roku 1971". Hasło imprezy: "Nagrody NOT - czynnikiem intensyfikacji techniki" :lol:
Wśród zasłużonych za: "opracowanie projektu trawlera-przetwórni (typ B-418)", "skonstruowanie pogłębiarki chwytakowej", "opracowanie technologii farby chlorokauczukowej, nawierzchniowej, ognioochronnej, przeciwkondensacyjnej"... :facepalm nagrodę otrzymali:
Dziennik Bałtycki, 10.06.1972 r..jpg
Dziennik Bałtycki, 10.06.1972 r..jpg (27.35 KiB) Przejrzano 398 razy
Dziennik Bałtycki, 10.06.1972 r..jpg
Dziennik Bałtycki, 10.06.1972 r..jpg (27.35 KiB) Przejrzano 398 razy
Niestety, nie wspomniano jaka to nagroda była :nono

Stefan Rózik: http://www.mostypolskie.pl/stefan-rozik,174,.html
Aleksander Muczko: http://www.marienburg.pl/viewtopic.php?t=281
http://nakanapie.pl/modernizacja-i-napr ... zka,146079 (być może coś w tej publikacji rozwieje wątpliwości?)

Re: Obecny most kolejowy

: 8 cze 2014, o 22:22
autor: Jadzia
Wrzesień 1947 r. - most kolejowy jeszcze w odbudowie:
Życie Radomskie, 26.09.1947 r..jpg
Życie Radomskie, 26.09.1947 r..jpg (70.37 KiB) Przejrzano 382 razy
Życie Radomskie, 26.09.1947 r..jpg
Życie Radomskie, 26.09.1947 r..jpg (70.37 KiB) Przejrzano 382 razy
Troszku info technicznych, no i 4 ESTB:
Życie Radomskie, 22.10.1947 r..jpg
Życie Radomskie, 22.10.1947 r..jpg (91.03 KiB) Przejrzano 382 razy
Życie Radomskie, 22.10.1947 r..jpg
Życie Radomskie, 22.10.1947 r..jpg (91.03 KiB) Przejrzano 382 razy
Pociągi uruchomione:
Życie Radomskie, 22.12.1947 r..jpg
Życie Radomskie, 22.12.1947 r..jpg (137.13 KiB) Przejrzano 382 razy
Życie Radomskie, 22.12.1947 r..jpg
Życie Radomskie, 22.12.1947 r..jpg (137.13 KiB) Przejrzano 382 razy
Informacja prasowa z 28 grudnia, mówiąca o otwarciu mostu 24 grudnia :scratch
Życie Radomskie, 28.12.1947 r..jpg
Życie Radomskie, 28.12.1947 r..jpg (52.57 KiB) Przejrzano 382 razy
Życie Radomskie, 28.12.1947 r..jpg
Życie Radomskie, 28.12.1947 r..jpg (52.57 KiB) Przejrzano 382 razy

Re: Obecny most kolejowy

: 16 gru 2014, o 09:53
autor: LukaszB
Na profilu Żegluga Tczewska pojawiło się bardzo ciekawe zdjęcie, przedstawiające most kolejowy w trakcie wymiany przęseł ESTB. Trzeba trochę wytężyć wzrok bo obie konstrukcje nakładają się na siebie, ale wyraźnie widać 3 przęsło paraboliczne, 4 estb, 5 zdemontowane, 6 estb i następnie 2 obecnie istniejące przęsła niemieckie.