Jeśli chodzi o płyty znajdujące się pod przęsłami łukowymi mostu kolejowego - te, które znajdują się pod samym mostem mogły służyć pracom remontowym przeprowadzonym w latach 2009-2011, o czym wspominałem wcześniej. Mogły też służyć podczas rozbiórki przęseł ESTB lub ich budowy, ponieważ przęsła te mogły być budowane w osi mostu, nie było konieczności ich nasuwania (most kolejowy nie istniał).
Płyty betonowe, które znajdują się pomiędzy mostami, mogły służyć do budowy i nasuwania przęseł łukowych. A jeśli tak, to prawdopodobne, że przęsła ESTB na moście kolejowym były ustawione w osi toru północnego, a nie jak sugerował wcześniej @Zet, południowego.
Pozostałości po - nazwę je - tymczasowych filarach, które @Cez oznaczył na swoim rysunku, to prawdopodobne miejsca podparć przęseł ESTB.
Jak wcześniej pojawiało się w tym wątku, że literatura podaje iż na moście kolejowym zamontowano 4 przęsła ESTB, być może my wychodzimy z błędnego założenia, że przęsła te stykały się ze sobą, czyli że były zamontowane na wspólnych filarach:
1. wspólnych filarów nie było lub były mocno uszkodzone na skutek działań wojennych armii niemieckiej,
2. filary starego mostu kolejowego nawet jeśli by przetrwały, nie nadawały się dal konstrukcji ESTB lub obecnej - oryginalne przęsła zostały w zupełnie inny sposób posadowione, niż ESTB czy konstrukcja obecna,
3. regularność występowania "tymczasowych filarów" wskazywałaby na to, że zostały tak ustawione, aby po zbudowaniu mostu tymczasowego z przęseł ESTB, dawały możliwość odbudowania filarów właściwych, pod docelowy, dwutorowy most (rysunek do tego zamieszczę niebawem).
A wracając do przęseł ESTB, ich sposobu łączenia, środków, itd., wykonałem szkic, na którym zaznaczyłem:
- kolor czerwony -środki przęseł,
- kolor żółty - ilość segmentów, o które przedłużono przęsło ESTB nr 1 z mostu kolejowego na drogowy,
- kolor niebieski - skrajne segmenty konstrukcji ESTB - takie same dla wszystkich przęseł.
- ESTB_comparison
- estb_compa_mksm.jpg (270.09 KiB) Przejrzano 1794 razy
- ESTB_comparison
- estb_compa_mksm.jpg (270.09 KiB) Przejrzano 1794 razy
Od góry patrząc, na rysunku znajdują się:
- przęsło ESTB jako przęsło nr 1 na moście kolejowym - 30 segmentów,
- przęsło ESTB jako przęsło nr 1 przesunięte z mostu kolejowego na drogowy - 39 segmentów,
- przęsło ESTB zbudowane od nowa jako przęsło nr 2 na moście drogowym - 40 segmentów - jest to najdłuższe przęsło z dwóch obecnych przęseł ESTB.
Na rysunku widać wyraźnie regularność z jaką są zbudowane przęsła, co pokrywa się z tym, co napisałem wcześniej a propos środków tych przęseł i sposobu ich ewentualnego łączenia:
viewtopic.php?f=57&t=1242&start=40#p38634