Czytałem o tym, ale też były inne przypadki:tomek15 pisze:Jakis czas temu rozmawialem z Niemirckim pilotem ktory latal nocnym mysliwcem ktory co prawda nie walczyl z "Kukuruznikami" w Polsce ale na wschodzie. Jego jednostka zostala przeniesiona ze swoimi Me110 na front wschodni, "Kukuruzniki" mimo prymitywnej budowy dawaly Niemcom w kosc. Jak opowiadal radzieckie samoloty wlatywaly nad teren niemieckich umocnien z wylaczonymi silnikami jak szybowiec bezszelestnie, ciemnosci spadaly niespodziewanie bomby. Jak wspominal "moj" Niemiec Me110 byly za szybkie!....opowiadal, ze dwuplatowce byly tak wolne ze zanim zlapano je w celewnik to Me110 przelatywal juz nad wrogim samolotem. Rezultat tej walki byl rowny zeru a wiec jednostkie wycofano na zaplecze i zaczeto loty wymiatajace na malej wysokoscic.
"Największym chyba dla "łastoczki" zagrożeniem był w nocy inny samolot - o ile sobie przypominam lekturę kilku książek poświęconych żeńskiemu 488 LBAP / 46 GLBAP (jedyna całkowicie żeńska jednostka lotnicza WWS), to najwięcej strat zadały mu myśliwce właśnie - ze sztandarowym przypadkiem nad Kubaniem 31.07.1943, gdy jeden Bf 110 we współpracy z reflektorami zestrzelił cztery pociaki, piąty uszkodził" z forum. historia.org.
Zastanawia mnie to, że sowieci wysłali takie samoloty nad Tczew 20lutego po południu i 21 lutego już o 8. Każdy, nawet pojedynczy myśliwiec mógł taką formację roznieść w drzazgi (dosłownie bo Po-2 był drewniany). Dodatkowo jak z zegarkiem w ręku jeden kukurużnik nadlatywał co pół godziny i zrzucał dwie 120kg bomby i odlatywał. Regularność wymarzona dla opelotki...