Strona 2 z 2

Re: Opalenie

: 24 maja 2012, o 17:10
autor: AnnaK
Nowy most w Opaleniu

Re: Opalenie

: 28 paź 2012, o 12:26
autor: G.S.
Parę ciekawostek znalezionych w sieci o pierwszym moście w Opaleniu
http://kaczorek.easyisp.pl/pisz/fort/opale001.htm
http://www.ruciane-nida.org/kmk/viewtop ... sc&start=0

Poniżej zdjęcie nowego mostu z dnia 22 10 2012

Re: Opalenie

: 21 paź 2013, o 18:56
autor: niespokojna66
Kiedy budowano most w Toruniu , to postanowiono przypomnieć skąd pochodzą jego elementy.

Re: Opalenie

: 22 paź 2013, o 17:37
autor: mig21
Jeszcze ciepłe z Opalenia...

Re: Opalenie

: 3 kwie 2020, o 13:13
autor: zielu
Ciekawe ujęcia z "budowy" opaleńskiego mostu w Toruniu wrzuciło na swój profil FB Muzeum Okręgowe w Toruniu. Wraz z opisem:

W 1927 roku Ministerstwo Robót Publicznych podjęło decyzję o budowie nowego mostu drogowego - z wykorzystaniem materiałów z mostu w Opaleniu, koło Kwidzyna. W latach 1928-1929 przeprowadzono rozbiórkę przeprawy i równocześnie prowadzono roboty przy kesonowaniu, czyli roboty w nurcie, poniżej lustra wody przy budowie filarów. W 1930 roku ukończono budowę filarów i przyczółków. Planowane na 15 października 1931 roku ukończenie budowy mostu zostało z powodu wstrzymania kredytowania odroczone. Dopiero 11 listopada 1934 roku w obecności władz państwowych, władz miejskich oraz duchowieństwa dokonano oficjalnego otwarcia mostu. Most drogowy składał się z pięciu przęseł o długości 130 metrów i trzech o długości 78 metrów. Całkowita jego długość wynosiła 989 metrów, szerokość 17,4 metrów, w tym: jezdnia - 11 metrów oraz 2 chodniki po 3,3 metry. Od podstawy do szczytu miał wysokość 22 m. Jego konstrukcja żelazna ważyła 11800 ton. W czasie II wojny światowej oba mosty zostały dwukrotnie wysadzone przez wycofujące się wojska najpierw polskie, potem niemieckie. Po wojnie władze polskie odbudowały most drogowy w 1949 roku.