Strona 4 z 4

Re: Królewski Zakład Budowy Maszyn

: 24 mar 2014, o 23:05
autor: mirza3
Schyłek tczewskiego zakładu można prześledzić dzięki relacjom redaktorów Pielgrzyma i poszukiwawczej pasji zuni. :dzieki

nr 71 z 22 czerwca 1880 r.
Obrazek

nr 92 z 10 sierpnia 1880 r.
Obrazek

nr 102 z 2 września 1880 r.
Obrazek

nr 19 z 15 lutego 1881 r.
Obrazek

nr 55 z 17 maja 1881 r.
Obrazek

nr 25 z 3 marca 1883 r.
Obrazek

Wynikałoby z tego, że w ręce prywatne, choć niezbyt zaradne, przeszedł w 1880 r.

Re: Królewski Zakład Budowy Maszyn

: 25 mar 2014, o 08:34
autor: LukaszB
Wielkie dzięki :hi Nie doczekali kolejnego wielkiego zlecenia przy budowie nowego mostu kolejowego.

Re: Królewski Zakład Budowy Maszyn

: 7 kwie 2017, o 21:51
autor: LukaszB
LukaszB pisze: 25 mar 2014, o 08:34 Wielkie dzięki :hi Nie doczekali kolejnego wielkiego zlecenia przy budowie nowego mostu kolejowego.

Zgodnie z informacjami z viewtopic.php?f=57&p=60187#p60187 w zakładzie stworzono dwa kafary parowe na wzór angielskiego :scratch

Re: Królewski Zakład Budowy Maszyn

: 8 kwie 2019, o 21:47
autor: mirza3
mirza3 pisze: 19 gru 2011, o 01:24 … Ambitne początki zakładu wyprzedzają o kilka lat budowę kolei w Tczewie i mostu przez Wisłę, a spiritus movens przedsięwzięcia był inżynier H. W. Krüger z Potsdamu (1817-1867) (Prusacy z imienia nazywali chyba tylko swojego króla). ...
Skrupulatność nieocenionego dr. Ezechiela Caro ocaliła od zapomnienia personalia inicjatora i twórcy Królewskiego Zakładu Budowy Maszyn, oszczędnie upamiętnione przez jego rodaków jedynie inicjałami.
W dodatku A zawierającym listę zasłużonych członków tczewskiego magistratu w latach 1855-1880, pod nr 13 wymieniony został:

13) Krüger, Heinrich Wilhelm, dyrektor w fabryce budowy maszyn

Kruger.jpg
Za: Mehrtens, Zur Baugeschichte der alten Eisenbahnbrücken bei Dirschau und Marienburg, Zeitschrift für Bauwesen 1893