Parowozy dawnego Tczewa
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Tak to na pewno Zajączkowo Tczewskie. Zdjęcie wykonano z peronu przystanku Zajączkowo przy lokomotywowni. Co ciekawe na zdjęciu widoczny jest wiadukt który obecnie już nie istnieje, ale jego przyczółki i filar zachowały się do dziś. Widać również jeszcze sprawną dodatkową górkę rozrządową oraz jej tarczę manewrową która nie zachowała się do dziś. Natomiast sam budynek jak stoi tam do dziś.
Tutaj zdjęcie prawie z tego samego miejsca z 2010
http://abrh510.nazwa.pl/bartek/galeria/ ... ode=search" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochę mnie zdziwiło to zdjęcie, ponieważ myślałem że widoczny most został zburzony podczas elektryfikacji Zajączkowa w 1962 roku. Okazuje jednak tak jak pokazuje fotografia że most w 1972 jeszcze istniał. Ktoś ma inne informacje lub zdjęcia tego wiaduktu?
Dodam że to nie jedyna przeprawa która istniała w Zajączkowie. Przy nastawni ZTB istniała również prawdopodobnie kładka dla pieszych, jej przyczółki zachowały się do dziś, ale na temat jej historii nic mi nie wiadomo.
Tutaj zdjęcie prawie z tego samego miejsca z 2010
http://abrh510.nazwa.pl/bartek/galeria/ ... ode=search" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochę mnie zdziwiło to zdjęcie, ponieważ myślałem że widoczny most został zburzony podczas elektryfikacji Zajączkowa w 1962 roku. Okazuje jednak tak jak pokazuje fotografia że most w 1972 jeszcze istniał. Ktoś ma inne informacje lub zdjęcia tego wiaduktu?
Dodam że to nie jedyna przeprawa która istniała w Zajączkowie. Przy nastawni ZTB istniała również prawdopodobnie kładka dla pieszych, jej przyczółki zachowały się do dziś, ale na temat jej historii nic mi nie wiadomo.
-
- Koordynator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4761
- Rejestracja: 2 lut 2011, o 20:15
- Znajomość języków obcych: English, Deutsch, Pусский
- Lokalizacja: Najpierw Czyżykowo, potem Bajkowe, obecnie Górki, za jakiś czas - Rokitki :( ...
- Podziękował;: 191 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Lokomotywa, której nie potrafię "wygooglować";
Tczew 40 lat temu, slajd wystawiony na eBayu:
Tczew 40 lat temu, slajd wystawiony na eBayu:
- Załączniki
-
- loko ol2.JPG (35.43 KiB) Przejrzano 1129 razy
- loko ol2.JPG (35.43 KiB) Przejrzano 1129 razy
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 314
- Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:46
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
w miniony piątek zwiedziłem z rodzinką skansen w Chabówce i takiego egzemplarza nie mają
A co do samego skansenu... fatalnie wszystko zaniedbane, takie eksponaty rdziewieją, że zastanawiam się komu
A co do samego skansenu... fatalnie wszystko zaniedbane, takie eksponaty rdziewieją, że zastanawiam się komu
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
To seria Oi2, autor wpisał błędnie oznaczenie serii.Lokomotywa, której nie potrafię "wygooglować";
Tczew 40 lat temu, slajd wystawiony na eBayu:
Co ciekawe jedyny zachowany egzemplarz tej serii w Polsce należy do Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, a pełni rolę pomnika przy lokomotywowni w Zajączkowie Tczewskim. Ostatnie lokomotywy tej serii pracowały właśnie w Zajączkowie, obsługując linie Skórcz - Starogard Gdański - Skarszewy - Pszczółki. Można powiedzieć że to dla nas cenny rodzynek, i to jedyny taki w Polsce.
Więcej: http://parowozy.net/parowozy/oi2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ambasador
-
Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 829
- Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
- Lokalizacja: Tczew/Marl
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Tczewskie lokomotywy z książki "Kronika powiatu Tczewskiego" z 1969 roku,
w niej pisze, że "Ostbahn" posiadała dwie Lokomotywy: Augusta Borsiga i Friedricha Wöhlerta.
A.Borsig produkował lokomotywy "Drage" i "Küddow",do 1853 r.wyprodukowano 55 sztuk. W latach 1856-1860 dla "Ostbahn", lokomotywy produkowały fabryka Ferdinanda Schichaua w Elblągu i "Union-Giesserei" w Królewcu. W latach 1871-1872 dołączył Hartmann z Chemnitz/Niemcy wschodnie.
Coś dla Przema710
D.W.
w niej pisze, że "Ostbahn" posiadała dwie Lokomotywy: Augusta Borsiga i Friedricha Wöhlerta.
A.Borsig produkował lokomotywy "Drage" i "Küddow",do 1853 r.wyprodukowano 55 sztuk. W latach 1856-1860 dla "Ostbahn", lokomotywy produkowały fabryka Ferdinanda Schichaua w Elblągu i "Union-Giesserei" w Królewcu. W latach 1871-1872 dołączył Hartmann z Chemnitz/Niemcy wschodnie.
Coś dla Przema710
D.W.
- Załączniki
-
- Lokomotywa zbudowana w 1867 r. przez Ferdinanda Schichau w Elblągu.
Źródło: "Kronika powiatu Tczewskiego" - Scannen00055.jpg (117.95 KiB) Przejrzano 1162 razy
- Lokomotywa zbudowana w 1867 r. przez Ferdinanda Schichau w Elblągu.
Źródło: "Kronika powiatu Tczewskiego" - Scannen00055.jpg (117.95 KiB) Przejrzano 1162 razy
- Lokomotywa zbudowana w 1867 r. przez Ferdinanda Schichau w Elblągu.
-
- Lokomotywa towarowa Augusta Borsiga,Typu B-n2,królewskiej koleii wschodniej,rodzaju G 1 z 1879 roku.
Źródło: http://www.he-lan.com/he-lan/hauptseite/buch/geschichte/seite080.php i "Kronika powiatu Tczewskiego" - Scannen0005.jpg (56.49 KiB) Przejrzano 1162 razy
- Lokomotywa towarowa Augusta Borsiga,Typu B-n2,królewskiej koleii wschodniej,rodzaju G 1 z 1879 roku.
Źródło: http://www.he-lan.com/he-lan/hauptseite/buch/geschichte/seite080.php i "Kronika powiatu Tczewskiego" - Scannen0005.jpg (56.49 KiB) Przejrzano 1162 razy
- Lokomotywa towarowa Augusta Borsiga,Typu B-n2,królewskiej koleii wschodniej,rodzaju G 1 z 1879 roku.
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.
-
- Koordynator
-
Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4761
- Rejestracja: 2 lut 2011, o 20:15
- Znajomość języków obcych: English, Deutsch, Pусский
- Lokalizacja: Najpierw Czyżykowo, potem Bajkowe, obecnie Górki, za jakiś czas - Rokitki :( ...
- Podziękował;: 191 razy
- Otrzymał podziękowań: 145 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Dla innych to tez bardzo ciekawe
Druga lokomotywa to Schlei 143 z Ostbahnu sprzed (z) roku 1867.
Taki jak tu:
http://www.akpool.de/ansichtskarten/240 ... tbahn-1867
Może w książce, z której skanowałeś pierwsze zdjęcie znajdzie się jej nazwa; a nuż to ten legendarny Borsig?
Książka z której skanowałeś ma już conajmniej około 30 - 40 lat (nie? ),
więc opis, że to lokomotywa tczewska sprzed około 100 lat daje nam przekonanie, że taka lokomotywa jeździła u nas w pierwszych dekadach naszego kolejnictwa.
Druga lokomotywa to Schlei 143 z Ostbahnu sprzed (z) roku 1867.
Taki jak tu:
http://www.akpool.de/ansichtskarten/240 ... tbahn-1867
Może w książce, z której skanowałeś pierwsze zdjęcie znajdzie się jej nazwa; a nuż to ten legendarny Borsig?
Książka z której skanowałeś ma już conajmniej około 30 - 40 lat (nie? ),
więc opis, że to lokomotywa tczewska sprzed około 100 lat daje nam przekonanie, że taka lokomotywa jeździła u nas w pierwszych dekadach naszego kolejnictwa.
-
- Ambasador
-
Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 829
- Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
- Lokalizacja: Tczew/Marl
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Miałeś dobre przypuszczenia co do Borsigabe-good pisze:Dla innych to tez bardzo ciekawe
Druga lokomotywa to Schlei 143 z Ostbahnu sprzed (z) roku 1867.
Taki jak tu:
http://www.akpool.de/ansichtskarten/240 ... tbahn-1867
Może w książce, z której skanowałeś pierwsze zdjęcie znajdzie się jej nazwa; a nuż to ten legendarny Borsig?
Książka z której skanowałeś ma już conajmniej około 30 - 40 lat (nie? ),
więc opis, że to lokomotywa tczewska sprzed około 100 lat daje nam przekonanie, że taka lokomotywa jeździła u nas w pierwszych dekadach naszego kolejnictwa.
D.W.
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 7996
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 689 razy
- Otrzymał podziękowań: 562 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Tam jest napisane, że to parowóz którego szukamy viewtopic.php?f=106&t=546&p=10245&hilit=borsig#p10245" onclick="window.open(this.href);return false;Ramses74 pisze:Miałeś dobre przypuszczenia co do Borsiga
D.W.
"Nasze czyny mogą jednakowoż przetrwać długo, o ile otrzymają potwierdzenie poprzez słowa świadków lub uratują pamięć dzięki spisaniu" Sambor II
-
- Ambasador
-
Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 829
- Rejestracja: 26 lut 2011, o 13:56
- Lokalizacja: Tczew/Marl
- Podziękował;: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 42 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Moim zdaniem to chyba nie ta lokomotywaLukaszB pisze:Ta jest napisane, że to parowóz którego szukamy viewtopic.php?f=106&t=546&p=10245&hilit=borsig#p10245" onclick="window.open(this.href);return false;Ramses74 pisze:Miałeś dobre przypuszczenia co do Borsiga
D.W.
D.W.
Prawo dżungli,najsilniejszy i najszybszy wygrywa.
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 127
- Rejestracja: 6 lis 2011, o 17:40
- Lokalizacja: Tczew - Miasto Kolejarzy
- Podziękował;: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
Re: Parowozy dawnego Tczewa
Niestety nie posiadam wiedzy na temat wczesnych parowozów eksploatowanych w początkowej fazie istnienia kolei w Polsce. Mogę tylko mieć pewne przypuszczenia. Te dwie lokomotywy mogą być tego samego typu budowa jest niemal idetycnza więc mam dwie hipotezy.
1. niegdyś bardzo częste były różne modernizacje i przeróbki lokomotyw, by dostosować je do specyficznych warunków na danej linii kolejowej. Zatem nie wykluczone że lokomotywa ze zdjęcia które przedstawił Łukasz jest tą samą o której pisze Ramses74, tylko po kilku przeróbkach.
2. Nawet obecnie producent taboru wypuszczając na rynek lokomotywę po pewnym czasie eksploatacji dochodzi do wniosku że można przerobić pewne rozwiązania w lokomotywie. Kolejne maszyny opuszczające fabrykę mogą nieznacznie różnic się od swojego pierwowzoru.
Jednak biorąc pod uwagę fakt że lokomotyw tego typu wyprodukowano tylko 55 sztuk, bardziej prawdopodobna jest pierwsza hipoteza.
Tutaj przykład z czasów obecnych jak może zmienić się lokomotywa po modernizacji:
Przed : http://rail.phototrans.eu/14,13251,0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po: http://rail.phototrans.eu/14,13248,0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1. niegdyś bardzo częste były różne modernizacje i przeróbki lokomotyw, by dostosować je do specyficznych warunków na danej linii kolejowej. Zatem nie wykluczone że lokomotywa ze zdjęcia które przedstawił Łukasz jest tą samą o której pisze Ramses74, tylko po kilku przeróbkach.
2. Nawet obecnie producent taboru wypuszczając na rynek lokomotywę po pewnym czasie eksploatacji dochodzi do wniosku że można przerobić pewne rozwiązania w lokomotywie. Kolejne maszyny opuszczające fabrykę mogą nieznacznie różnic się od swojego pierwowzoru.
Jednak biorąc pod uwagę fakt że lokomotyw tego typu wyprodukowano tylko 55 sztuk, bardziej prawdopodobna jest pierwsza hipoteza.
Tutaj przykład z czasów obecnych jak może zmienić się lokomotywa po modernizacji:
Przed : http://rail.phototrans.eu/14,13251,0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Po: http://rail.phototrans.eu/14,13248,0.html" onclick="window.open(this.href);return false;