Tczewska kolej z innej perspektywy

Dworce; Budynki kolejowe
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
Awatar użytkownika

Jadzia
Moderator
Moderator
Pisarz Miejski
Pisarz Miejski
Reakcje:
Posty: 4184
Rejestracja: 30 sty 2011, o 20:23
Podziękował;: 300 razy
Otrzymał podziękowań: 290 razy
Płeć:
Kontakt:

Re: Tczewska kolej z innej perspektywy

#21

Post autor: Jadzia »

O budowie kolei na odcinku Piła-Tczew.

Prawo dotyczące zaciągnienia pożyczki 40 milionów talarów ku pokryciu awansów na zakłady kolei żelaznych, ku sprawieniu środków obrotowych dla kolei już istniejących i ku rozprzestrzenieniu sieci kolei żelaznych. Z dnia 17. Lutego 1868.

Clipboard08.jpg
Clipboard09.jpg
"Gesetzsammlung für die Königlichen Preußischen Staaten", czyli "Zbiór Praw dla Państwa Królestwa Pruskiego" (1868 r.)
Za ten post autor Jadzia otrzymał podziękowanie:
mirza3 (25 mar 2019, o 21:24)
Ocena: 12.5%
Awatar użytkownika

zielu
Moderator
Moderator
Rajca
Rajca
Reakcje:
Posty: 2409
Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
Lokalizacja: Tczew
Podziękował;: 170 razy
Otrzymał podziękowań: 209 razy
Kontakt:

Re: Tczewska kolej z innej perspektywy

#22

Post autor: zielu »

Dwie wizyty w ciągu miesiąca w Inowrocławiu utwierdziły mnie w przekonaniu o podobieństwach układu miejscowej stacji do dawnej stacji w Tczewie - z dworcem usytuowanym "wyspowo" (architektonicznie zbliżonym, choć mniejszym; zbudowanym z charakterystycznej żółtej cegły), z dwoma peronami po każdej stronie, obsługującymi szlak Trójmiasto - Bydgoszcz - Śląsk (po lewej na zrzucie z Google Maps) oraz Poznań - Toruń - Olsztyn (po prawej). Tylko tak fajnych mostów nie mają ;)
Inowrocław 1.jpg
Inowrocław 2.jpg
Inowrocław 3.jpg.png
"Smoka pokonać trudno, ale starać się trzeba"
ODPOWIEDZ