Obecny most kolejowy
-
- Moderator
-
Rajca
- Reakcje:
- Posty: 2433
- Rejestracja: 31 sty 2011, o 22:12
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 182 razy
- Otrzymał podziękowań: 242 razy
- Kontakt:
Obecny most kolejowy
- Załączniki
-
- Most kolejowy zimą.jpg (174.86 KiB) Przejrzano 3520 razy
- Most kolejowy zimą.jpg (174.86 KiB) Przejrzano 3520 razy
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 8021
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 735 razy
- Otrzymał podziękowań: 592 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Most składa się z trzech różnych konstrukcji: 4 przęsła z 1958 i 1971 roku, 2 przęsła z 1940 roku oraz 3 odbudowane przęsła z 1912 roku.
Które to przęsła pochodzą z 1940 roku Te najmniejsze środkowe?
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
- Załączniki
-
- foto %28406%29.jpg (85.77 KiB) Przejrzano 3267 razy
- foto %28406%29.jpg (85.77 KiB) Przejrzano 3267 razy
-
- forster.jpg (128.71 KiB) Przejrzano 3267 razy
- forster.jpg (128.71 KiB) Przejrzano 3267 razy
-
- SDC10828.jpg (292.35 KiB) Przejrzano 3267 razy
- SDC10828.jpg (292.35 KiB) Przejrzano 3267 razy
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 490
- Rejestracja: 8 sie 2012, o 21:11
- Lokalizacja: Tczew Suchostrzygi
- Podziękował;: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 95 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
-
- Obywatel
- Reakcje:
- Posty: 510
- Rejestracja: 22 gru 2011, o 16:20
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 32 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Wiem, że gdzieś było wyszczególnienie wszystkich przęseł z jakich lat pochodzą, chyba zdaje się w informacjach ostatniego niedawnego remontu.
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Pierwsze, trzecie, czwarte i piąte to te "łukowe" i mogę to być te 4 przęsła z 1958 i 1971 roku. Później mamy mniejsze przedstawiane już wcześniej z roku 1940 roku oraz 3 odbudowane przęsła z 1912 roku ...ale co z drugim przęsłem od strony Tczewa? Jest podobne do tych mniejszych z 1940 ale jest nieco większe ...
- Załączniki
-
- P310309_16.14.jpg (247.14 KiB) Przejrzano 3245 razy
- P310309_16.14.jpg (247.14 KiB) Przejrzano 3245 razy
-
- Pisarz Miejski
- Reakcje:
- Posty: 4415
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:05
- Lokalizacja: Tczew / Gdańsk
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
- Załączniki
-
- foto (199).jpg (162.64 KiB) Przejrzano 3210 razy
- foto (199).jpg (162.64 KiB) Przejrzano 3210 razy
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 8021
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 735 razy
- Otrzymał podziękowań: 592 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
No to liczymy: w sumie mamy 10 przęseł 3 przęsła z 1912 roku 2 małe (1940?) 3 półsoczewki Nurtowe - jedna kratownica i jedna półsoczewka Łącznie 10, a nie jaka w tekście 9Most dwutorowy w ciągu linii kolejowej 9 Warszawa Wschodnia—Gdańsk Główny. Pierwszą, nieistniejącą dziś konstrukcją mostu była konstrukcja stalowa, kratowa o kształcie soczewki. W 1912 roku dobudowano 3 przęsła kratowe. Rok 1940 to rok odbudowy mostu po wysadzeniu w roku 1939. W 1947 roku odbudowano most tymczasowy. W latach 1958 i 1971 dobudowano po dwa kolejne przęsła kratownicowe. Most składa się z trzech różnych konstrukcji: 4 przęsła z 1958 i 1971 roku, 2 przęsła z 1940 roku oraz 3 odbudowane przęsła z 1912 roku.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 8021
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 735 razy
- Otrzymał podziękowań: 592 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
Dwa najmniejsze to może być 1940 rok
Dwa nurtowe to najpewniej rok 1958, na co wskazuje zdjęcie z przestawiania ESTB na drogowy
Czyli te trzy półsoczewki to 1971
Edyta
Na ostatnim zdjęciu widać wyraźnie trzecie przęsło (drugie półsoczewkowe) co świadczy o późniejszej wymianie przęseł nr 4 i 5 (obecnych półsoczewkowych nr 3 i 4)
Zdjęcie wykonane w 1958 roku, przed zamontowaniem drugiego przęsła ESTB, więc zapewne te dwie konstrukcje (jeżeli wierzyć cytatowi) powstały w 1971 roku.
-
- Burmistrz
- Reakcje:
- Posty: 8021
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 17:54
- Lokalizacja: Tczew
- Podziękował;: 735 razy
- Otrzymał podziękowań: 592 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Obecny most kolejowy
To pytanie też mnie nurtuje. Wydaje mi się, że ta część mostu może pochodzić z roku 1948 , kiedy to oddano most kolejowy do użytku.zet48 pisze:...ale co z drugim przęsłem od strony Tczewa? Jest podobne do tych mniejszych z 1940 ale jest nieco większe ...
Pytanie ile było przęseł ESTB w latach 1948-1958 W tekście na naszej stronie jest informacja o 4
W jakim miejscu się te przęsła znajdowały Fotografia sugeruje przęsła 1, 3 (rozebrane) i 4
Przęsła ESTB mają rozpiętość około 126 m. 4 sztuki to trochę ponad 500 metrów. Przęsła z 1912 to 3 x 80 m czyli 240. Most kolejowy ma łącznie 1031 m, wychodzi z tego, że dwa małe przęsła z roku 1940 mają ponad ćwierć kilometra
Moja teoria brzmi: w miejsce czterech przęseł ESTB wstawiono przęsła półsoczewkowe