Kolorowy film pokazujący migawki z nadwiślańskich miast, m.in. Torunia, Grudziądza, Malborka, Gdańska, barki na Wiśle i Nogacie, pracę wiatraka, pracę i życie na Żuławach - polecam:
" onclick="window.open(this.href);return false;
1943 Land an der Weichsel
Regulamin forum
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
1. Treści i załączniki umieszczane w postach mogą być użyte w działalności Dawnego Tczewa przy zachowaniu dbałości o dane wrażliwe.
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 212
- Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 499
- Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 382 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: 1943 Land an der Weichsel
Wśród nie skomentowanych migawek znajduje się przeprawa przez Przekop Wisły promem "Schiewenhorst" między ówczesnym Nickelswalde (Mikoszewo) a Schiewenhorst (Świbno) - 11'37"-11'54".
"To co daje nam szczęście, nie jest fikcją"
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Najemca
- Reakcje:
- Posty: 212
- Rejestracja: 4 maja 2011, o 19:05
- Podziękował;: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Kontakt:
-
- Budnik
- Reakcje:
- Posty: 499
- Rejestracja: 6 lut 2011, o 20:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował;: 382 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Płeć:
- Kontakt:
Re: 1943 Land an der Weichsel
Prom pokazany w filmie to parowy prom "Schiewenhorst", przeznaczony dla przeprawy pojazdów kołowych oraz osób, uruchomiony wraz z ukończeniem Przekopu Wisly na początku roku 1895.
Wygląd jednostki wkrótce po oddaniu do użytku przedstawia zdjęcie z TU Berlin. Pod koniec swojej służby na przeprawie między obecnym Świbnem i Mikoszewem prom wyglądał tak: Dla porównania prom kolejowy Ägir, również o napędzie parowym, funkcjonujący od sierpnia 1905 r. : Poniżej zdjęcia przedstawiające załadunek i rozładunek wagonów: Promy bywają mylone, także w literaturze przedmiotu, gdyż oba nosiły tę samą nazwę; prom kolejowy nazywał się początkowo "Schiewenhorst II".
W Świbnie funkcjonował także trzeci prom - ciągniony prom linowy w miejscu obecnej przeprawy.
Lokalizacja przepraw przedstawiona jest poniżej na fragmencie mapy topograficznej 1679 Nickelswalde, pochodzącej ze strony mapy.eksploracja.pl : Przeprawa kolejowa znajdowała się mniej więcej naprzeciwko dawnej szkoły - obecnie ul. Świbnieńska 80, a znajdujący się tam przystanek autobusowy do dzisiaj nazywany jest przez mieszkańców "kolejówką".
Wygląd jednostki wkrótce po oddaniu do użytku przedstawia zdjęcie z TU Berlin. Pod koniec swojej służby na przeprawie między obecnym Świbnem i Mikoszewem prom wyglądał tak: Dla porównania prom kolejowy Ägir, również o napędzie parowym, funkcjonujący od sierpnia 1905 r. : Poniżej zdjęcia przedstawiające załadunek i rozładunek wagonów: Promy bywają mylone, także w literaturze przedmiotu, gdyż oba nosiły tę samą nazwę; prom kolejowy nazywał się początkowo "Schiewenhorst II".
W Świbnie funkcjonował także trzeci prom - ciągniony prom linowy w miejscu obecnej przeprawy.
Lokalizacja przepraw przedstawiona jest poniżej na fragmencie mapy topograficznej 1679 Nickelswalde, pochodzącej ze strony mapy.eksploracja.pl : Przeprawa kolejowa znajdowała się mniej więcej naprzeciwko dawnej szkoły - obecnie ul. Świbnieńska 80, a znajdujący się tam przystanek autobusowy do dzisiaj nazywany jest przez mieszkańców "kolejówką".
"To co daje nam szczęście, nie jest fikcją"
Pozdrawiam
Pozdrawiam